Selasa, 7 Disember 2010

Doa Bebas Hutang

Ada tak orang yang selama hidup dia tak pernah berhutang??

Mungkin ada kot..

Saya & hutang? Telusnya memang tak buleh nak elak..

Belajar dulu hutang..

Beli kereta juga hutang ...

Beli rumah pun hutang...

Dah namanya pun hutang mesti ler kena bayar

Yang penting kena pandai uruskan semua hutang-piutang tu

Bagus amalkan doa nih moga-moga terhindar dari beban hutang-piutang yang serius

Dan doanya :

Allaahumma innii a’uudzu bika minal hammi wal hazan,
Wa a’uudzu bika minal ‘ajzi wal kasal,
Wa a’uudzu bika minal jubni wal bukhl,
Wa a’uudzu bika min ghalabatid daini wa qahril rijaal.

Ertinya:
Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari kegundahan hati dan kesedihan,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari sifat lemah dan malas,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari sifat penakut dan bakhil,
Dan aku berlindung kepada-Mu dari lilitan hutang dan tekanan orang.

kredit to http://emasdantanah.com sbb ai copy dari blog dia

Tiada ulasan: